برگزاری اولین المپیاد HSE کشور توسط سامانه HSE StarS

 

اولین المپیاد HSE در سطح کشور با همکاری مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست (HSEexpert) و شرکت سلامت ایمن محیط آریا (HSE Arya) در آبان ماه 1402 بصورت کاملا آنلاین در بستر سامانه برترین های اچ اس ای (HSE StarS) برگزار شد.

 

طرح آزمون المپیاد HSE به طور کشوری از برنامه های بلند مدت مرجع متخصصان HSE (HSEexpert) و شرکت سلامت ایمن محیط آریا (HSE Arya) می باشد که از سالها قبل در فکر انجام آن و رونمایی از آن بود. به همین منظور، سامانه HSE StarS پدید آمد که صرفا سامانۀ برگزار کننده آزمون است.طرح اولیه المپیاد HSE در پاییز و زمستان سال 1401 توسط آقای مهندس عادل شکری از اساتید دانشگاه کار قزوین به مدیریت گروه HSE دانشگاه، سرکار خانم دکتر عظیمی و به معاونت پژوهشی دانشگاه، آقای دکتر ابراهیمیان ارائه داده شد و مورد استقبال و بررسی قرار گرفت. بررسی به عمل آمده حاکی از علاقه مندی دانشجویان به شرکت در این رویداد و محک زدن خود و رقابت با یکدیگر حکایت می کرد. برنامه ریزی ها کم کم از همان ابتدا با همکاری آقای مهندس شکری، خانم دکتر عظیمی، شرکت HSE Arya، و همچنین اعضای محترم انجمن HSE دانشگاه کار قزوین پیش رفت. این امور شامل اطلاع رسانی ها، ثبت نام ها، برگزاری آزمون های تست، روال عضویت افراد در وبسایت های مربوطه، ایجاد گروه ها و کانال ها و عضو کردن شرکت کنندگان در آنها جهت اطلاعرسانی های بعدی، ایجاد ویدئو و تصویر در مورد نحوه استفاده از پنل و ... می شد.

در زمستان 1401 و بهار 1402، روال انتخاب و استخراج و طبقه بندی سوالات مورد استفاده در آزمون المپیاد در بستر HSE StarS انجام شد که در مهرماه و آبان ماه مورد بازبینی مجدد و حذف و اضافه های لازم قرار گرفت. تیم ناظران المپیاد متشکل از افراد زیر بود:

  • آقای مهندس عادل شکری - مدیر عامل شرکت HSE Arya و مدرس دانشگاه کار قزوین
  • آقای دکتر ابراهیمیان - معاونت پژوهش دانشگاه کار قزوین
  • خانم دکتر سیده شبنم عظیمی - مدیر گروه HSE دانشگاه کار قزوین
  • آقای دکتر محمدی - مدرس دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر قزوین

 

 

از بهار تا پاییز 1402 ده ها تست آزمون بر روی گروه های مختلف دانشگاهی و سازمان ها و ارگانهای مختلف کشور توسط این سامانه آزمون صورت گرفت و نتایج آن مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت و مسائل موجود بهبود یافت و مرتفع شد.

مهر ماه و آبان ماه 1402، با توجه به نزدیک شدن به زمان آزمون اصلی، آزمون های تستی به صورت فشرده و بعضا با حضور اعضای انجمن و حتی شرکت کنندگان آزمون المپیاد برگزار گردید تا دانشجویان هر چه بیشتر با فضای پنل آزمون آشنا شوند تا در روز آزمون به مسئله ای برنخورند. همچنین، مجددا عضویت همۀ شرکت کنندگان بصورت فرد به فرد بررسی و کنترل شد.

نفرات شرکت کننده و سوالات آزمون به دو گروه اول (A) و دوم (B) تقسیم بندی شدند به طوری که هیچ سوال مشترکی در دو گروه وجود نداشت و بانک سوالات هر گروه آزمون متفاوت شد. دو ساعت شروع مختلف نزدیک به هم (18:30 و 19:30 هر کدام شامل 40 سوال و به مدت نیم ساعت) برای آزمون در نظر گرفته شد و این موضوع توسط اعضای انجمن در کانال ها و گروه ها اطلاعرسانی گردید. پاسخگویی به سوالات و مشکلات شرکت کنندگان در آزمون، تا اواسط روز دوم آذر ماه توسط اعضای انجمن و تیم پشتیبانی HSE StarS ادامه داشت.

نهایتا، اولین المپیاد HSE در سطح کشور، با همکاری دانشگاه کار قزوین و شرکت سلامت ایمن محیط آریا (HSE Arya) توسط سامانۀ آزمون HSE StarS در تاریخ دوم آذر ماه، پس از چند مرحله اطلاعرسانی در کانال ها و گروه ها و بصورت پیامکی، در رأس ساعات مقرر برگزار شد و تا لحظه پایان به خوبی پیش رفت. خانم دکتر عظیمی، آقایان دکتر ابراهیمیان و مهندس شکری، تیم پشتیبانی HSE StarS، و همچنین اعضای محترم انجمن تا لحظه پایانی آزمون دوم برای پشتیبانی آزمون حضور داشتند.

برنامه ریزی آزمون ها در سامانه HSE StarS به این صورت است که سوالات بصورت تصادفی از بانک سوالات تعیین شده برای هر گروه، استخراج و برای هر نفر نشان داده می شود به طوری که سوال هیچ فردی با فرد دیگر یکسان نیست. همچنین، در صورتی که صورت سوالات یکسان در دو آزمون باشد، گزینه ها برای هر نفر به صورت تصادفی تغییر می کند و جابجا می شود و امکان تقلب را به حداقل می رساند. این آزمون ها برای تمامی صنایع و دانشگاه ها، اصناف، آزمونهای استخدامی و ... کاربرد خواهد داشت.

167 نفر ثبت نام کنندۀ اولین المپیاد HSE کشور بودند که از این میان، 27 نفر حائز دریافت گواهینامه شدند. گواهینامه توسط سامانه HSE StarS و با تایید دانشگاه کار قزوین صادر و به دانشجویان اعطا شد. 10 نفر برتر آزمون، علاوه بر گواهینامه، لوح تقدیر نیز دریافت نمودند. سه نفر برتر آزمون، علاوه بر موارد فوق، تندیس نفر برتر در اولین المپیاد HSE کشور را نیز دریافت کردند.

 

 

نفرات برتر:

  1. الهام باقی
  2. حدیثه عبداللهی
  3. الهام صفری
  4. صاحبه پوراصغر
  5. رسول بیاتی قیداری
  6. امیر نیکسا
  7. محسن زاهری
  8. فاطمه تنکمانی
  9. رضا ملاصادقی
  10. حسین کثیرلو
  11. رامین سهیلی
  12. مرتضی عامر زاده
  13. زهرا امامقلی
  14. محرم اسدی
  15. رضا امیری
  16. سهیلا یاری بیگی درویشوند
  17. حبیب اسماعیلی
  18. محمدرضا رفیعی
  19. فرزانه بخشی
  20. ایمان درودگران
  21. مرتضی علی بیگی بنی
  22. زهرا حمیدی
  23. فضل الله رحمانی
  24. حسین رضوانی خامنه
  25. سجاد فتح الهی
  26. فاطمه جباریون
  27. محمد حکمیان

 

طر مراسمی در دی ماه به میزبانی دانشگاه کار قزوین، با حضور جناب آقای دکتر علیرضا محجوب (دبیر کل خانه کارگر و نماینده اسبق مجلس)، سرکار خانم مهندس سعیده خضیر (مدیر وقت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین) و چند تن دیگر از اساتید و بزرگان، به نفرات برتر اول تا سوم این المپیاد، علاوه بر گواهینامه، لوح تقدیر، تندیس برترین های HSE، همچنین جایزه نقدی اهدا شد.

 

در ویدئوی زیر، می توانید به طور خلاصه، رویداد تقدیر از برترین های HSE را مشاهده نمایید.

 

 

 

در صورت بروز مشکل در مشاهده، اینجا کلیک نمایید 

 

 

سامانه برترین های HSE

HSE StarS

https://www.HSEStarS.com

 

درباره ما | حریم خصوصی | ثبت شکایت | قوانین سایت

تمامی حقوق این سایت متعلق به HSEARYA می‌باشد.

Designed by TAMDATA

بالا